سوالات و کلید سوالات تیزهوشان دهم نود و هشت
نوشته شده توسط : nezam

سوالات و کلید سوالات تیزهوشان دهم 99 - 98

 

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم 98 – 99 در روزهای 30 و 31 خرداد ماه سال جاری برگزار شد. از آن جا که حدودا 4 الی 6 هفته جهت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 98 – 99 زمان لازم است، دانش آموزان بسیاری تمایل دارند قبل از انتشار نتایج با مشاهده پاسخنامه آزمون تیزهوشان ششم و نهم احتمال قبولی خود را بسنجند.در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

مشترک بودن دفترچه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

با توجه به مشترک بودن دفترچه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 و آزمون نمونه دولتی نهم به دهم لازم است پس از پایان آزمون دفترچه سوالات و پاسخ کلیدی را بررسی نموده و میزان نمره خود را در این آزمون محاسبه نمایند . دفترچه سوالات و پاسخ نامه کلیدی آزمون مشترک تیزهوشان و نمونه دولتی پس از انتشار از سوی سامانه مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی در این پست منتشر خواهد شد .



 

قبولی در مدارس استعدادهای درخشان

قبولی در مدارس استعدادهای درخشان، یکی از دغدغه های ذهنی مهم والدین و دانش آموزان می باشد. مدارس تیزهوشان به مدارسب با کیفیت آموزشی بالا و سخت گیری زیاد معروف هستند که از طریق آزمون در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم اقدام به پذیرش دانش آموزان می کند. دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98– 99در فروردین 98این فرصت را داشتند تا نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام کنند





نکات مربوط به آزمون تیزهوشان

معمولا کلید تصحیح آزمون تیزهوشان حدود دو هفته پس از برگزاری آزمون از طریق مرکز ملی پرورش استعداد درخشان منتشر می گردد.
اگر در سوالات و کلید آزمون سوال یا سوالاتی کنار گذاشته شود بدون در نظر گرفتن نمره آن سوالات محاسبه نمره آزمون برای دانش آموزان به صورت یکسان  انجام خواهد شد.قبولی در پایه هفتم استعداد های درخشان، به این معنی نیست که داوطلب بدون آزمون در پایه دهم تیزهوشان هم قبول شده است.هنگامی که فهرست اسامی قبول شدگان اعلام شود هیچ لیست ذخیره ای برای دبیرستان های دوره اول و دوم استعداد درخشان اعلام نخواهد شد. دانش آموزانی که در آزمون قبول نشده اند ،حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، کارنامه عدم قبولی آن ها صادر خواهد شد.






آزمون تیزهوشان دارای چند سوال می باشد ؟ 

دانش آموزان می بایست با مطالعه منابع کمک درسی و نیز کتاب های کمک درسی به سوالات تستی و چهارگزینه ای که طراحی شده است پاسخگو باشند و با توجه به این که سوالات غلط نمره منفی خواهد داشت و به دانش آموزان توصیه میکنیم که به سوالاتی که مطمئند پاسخ درست داده اند جواب دهند زیرا به ازای هر پاسخ 3 امتیاز می گیرند و همینطور در ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی می گیرند. 80 درصد سوالات آزمون را سوالات استعداد تحصیلی به خود اختصاص می دهد که از کتاب های درسی پایه نهم و هشتم طراحی می شود

شایان ذکر است اگر داوطلب در یک سوال بیشتر از یک گزینه را انتخاب کند پاسخ آن سوال غلط در نظر گرفته می شود . و همچنین 20 درصد سوالات آزمون را سوالات تحلیلی به خود اختصاص می دهد حدودا 70 درصد باقیمانده از کتاب های درسی پایه نهم طراحی می شود و 30 درصد از کتاب های پایه درسی هشتم طراحی می شود . آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم شامل 90  سوال می باشد. سوالات آزمون مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم به دو دسته تقسیم می شود . 

 

مدت پاسخگویی                                تعداد سوال                         سوالات استعداد تحلیلی
    


15 دقیقه                                             15                                         استعداد تحلیلی
    


   

 

ضریب                                        تعداد سوال                             سوالات استعداد تحصیلی
    


2                                                    17                                            علوم تجربی       

2                                                    15                                            زبان و ادبیات فارسی    

3                                                    20                                                 ریاضیات  
  
2                                                     8                                            قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان )
                              
1
                                                     15                                            مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی )
     


    

زمان پاسخگویی به سوالات تیزهوشان 98 – 99 چند دقیقه است 

زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحلیلی و سوالات استعداد تحصیلی پایه نهم به دهم دانش آموزان 120 دقیقه می باشد . که داوطلبان می توانند در این 120 دقیقه به سوالات درس علوم تجربی و زبان و ادبیات فارسی و ریاضیات و قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان ) و مطالعات اجتماعی ( تاریخ و جغرافیا و اجتماعی ) پاسخگو باشند که قطعا داشتن مدیریت زمان به داوطلب کمک می کند که وقت کم نیارد و بتواند به تمام سوالات پاسخگو باشد . 

 

     منبع:سوالات و کلید سوالات تیزهوشان دهم 99 - 98                                                                                                                                       

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: سوالات و کلید سوالات تیزهوشان دهم نود و هشت ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: